måndag 13 juni 2011

Möbler, mdf och inredning

Det är inte bara sömnad som upptar mitt intresse, jag gillar inredning och snickeri också. Jag har ett litet snickeri i garaget här hemma och det utnyttjas titt som tätt. Mycket av möblerna jag gjort har jag även jobbat på då pappa min hade snickeri.
Här kommer ett urval av min möbeltillverkning.
Vitrinskåp i målad mdf och ek faner

Lägg till bildtext
Utdragbar CD förvaring

TV bänk i ek
Vardagsrumsbord i massiv ek samt ekfaner
Nedsänkt mitten detalj och jag har även "vänt" ådringen på träet åt olika håll för effekt.



Även gamla möbler kan ju bli som nya. Dessa stolar köpte jag för länge sen och de har sedan fått nytt tyg på sig. Fotpallarna har jag själv gjort av mdf och klätt i skumgummi och liknande tyg. Två likadana stolar med olika stil. Det svarta tyger är en grov väv från IKEA och den grå är ett möbeltyg köpt på Ohlssons Tyger.




Sonen blir tonåring och då behövde rummet hans en uppdatering, nya tapeter och annan uppiffning.
Sänggaveln gjordes av durkplåt i plast ( finns på biltema eller biltillbehörs affärer)som limmades på en skiva. Lapptäcket sydde jag av bitar av gamla jeans och jeansstuvar och sängbordet har snickrats och målats av skivmaterial som blivit över.
Dessa praktiska förvarings lådor har hjul under sig och kan rullas under sängen eller utnyttjas som bord. Detta underbara material mdf säg något man inte kan trolla fram av det.
Fåtöljerna hittade jag i fynd hörnan på IKEA och de fick ett nytt liv med "fårskinnspäls" från Ohlssons tyger.

1 kommentar:

  1. Men du är ju galet duktig! Vad roligt att se alla möbler. Har du inte bild på något träd du gjort?

    SvaraRadera