söndag 4 september 2011

En divig divan

Detta arvegods har genomgått ett par förvandlingar. Det är en riktigt gammal pjäs som var stoppad med halm. Kul att se hur de hade gjort men inte så roligt att riva i.
När jag rev den första gången så bytte jag ut den tjocka halmdynan ovanpå mot en skumgummi madrass men jag gjorde ändå som originalet i botten med juteväv och sadeljord som jag flätade samman. Sidorna är fortfarande stoppade med halm.
Locket satt löst förut men då dottern skulle ha den till förvaring skruvad jag dit ett par gångjärn. I helgen fick jag ett ryck och klädde om den igen, denna gång i en mjuk men stadig velbour i zebrarandigt. Ett lite coolare inslag i flickrummet.


Den har som synes klätts om före min tid oxå många småspik hade gått åt

Juteväv och skuggor av sadeljorden
En klassisk diskret klädsel

Lite mer klös

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar