tisdag 28 februari 2012

Mönsterkonstruktion

Har inte hittat in till syrummet på länge har bara inte haft nån lust.
Men nu tog jag tag i en stuv som legat länge och väntat.

Mönsterkonstruktion i all ära men jag använder mig sällan av färdiga mönster utan ritar själv eller som här tar en färdig tröja att gå efter. Undrar vad mina gamla lärare skulle säga om de såg hur jag gör mönster eller för all del, har ju själv varit kursledare i mönsterkonstruktion.  Vad säger eleverna.
Ja sån här nytta har man av den HI Hi.

               Klipper ut  efter annan tröja....       ritar ärm .......        provar och nålar in
    
                                                          Och det bidde en tröja
                                                             Vad man kan.

1 kommentar:

  1. Snygg den blev! Mitt snorfyllda huvud glömde säga det idag. Glömde även säga grattis på namnsdagen och så glömde jag säga att Elli vill beställa en brödkorg av dig. Har du kvar någon svart med vita hjärtan? Det var nog tur jag gick hem... =)

    SvaraRadera