måndag 19 mars 2012

Men ingen annan har ju de´

Dottern är i den ålder då kompisar och grupptryck påverkar en stor del av livet. Ett exempel på det var då hon till födelsedan önskade sig en ny skolväska, Adidas skulle de va
"Men jag har ju sytt en så fin åt dig " sa jag "Ingen annan har ju en likadan som du". 
NÄ JUST DE´! va svaret.

                                             En annan sak var denna favoritmössa.
En dag var den inte så populär för en i klassen hade sagt att den var barnslig. " Hon är nog bara avundsjuk och vill ha en själv" sa jag. Men hon låg ändå lågt med den tills för några dar sedan i skidbacken då hon såg att någons Pappa hade en mössa med apor på.
Då passade den bra igen.
Så nu har jag fått sytt en ny, då den förra blivit alldeles urtvättad och solblekt.
Ja ni minns nog hur det var.  Det är inte i alla åldrar det är coolt att vara annorlunda.
För mig var det Adidas ryggsäck, en mysdress som det skulle stå New Maxim och "bockstyre" på cykeln som gällde. (någon i den generationen som känner igen sig.)

2 kommentarer:

  1. Nämen, det skulle vara bockstyre på min tid också. Hur sjutton går det ihop, är jag också tant?? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vissa blir ju tant fortare än andra :D

      Radera