måndag 23 april 2012

Jag bygger växthus fortsättning..

Jag lovade ju en utförligare beskrivning på mitt bygge FÖRUT och här kommer den.

Utgick från de överblivna fönsterna sen LUSTHUSBYGGET och måttad in gångjärnen och skruvade ihop en stomme.


                             ett fönster från svärfars vind fick färg och funkar som tak.


Spikade lister på ut- och insidan av sidoramarna för att fästa plexiglas skivor ( ännu ett fynd i gömmorna som kom till användning) till sidostyckena
Med lite färg smälter allt ihop

                                        Ville ha lite hyllor inne och valde sparringskenor...

 som lätt går att flytta upp och ner samt i sidled då man inte kan förutspå höjden på all växtlighet som förhoppningsvis ska spira här.

                                                            Lite detaljer så.
Satte en enkel fönsterspärr med olika lägen i takfönstret så att men kan vädra under heta dagar
                       Sist men inte minst (jo kanske) täljde jag till en liten hasp till stängning.
 Med tanke på mitt måtto "man tager vad man haver" tycker jag att jag lyckats riktigt bra.
                               Nu är det bara vårvärmen och några tomatplantor som fattas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar