söndag 30 december 2012

Sänggavel

Så gick det till.
                                        Sågade till en skiva ca 10cm längre än sängen

                                        Skruvade fast vanliga hängbleck på baksidan
Häftade fast en tjockare quiltvadd, har på andra använt mig av 2 cm skumgummi också men tyckte det räckte med bara vadd denna gång
                         Spände fast tyget utanpå, tag inte en sida i taget utan häfta fast
                                              diagonalt hela tiden så inte tyget drar sig
             Var noga i hörnen och klipp bort överflödig vadd+ tyg så det inte blir klumpigt
                         Klart ! Tyget hittade jag på en affär i Kiruna när jag var på besök
Sen var det bara att skruva i två skruvar i väggen och haka upp den på.

För några år sedan gjorde jag en till oss själva som ser ut så här..
                                       Den fällde jag in i en "list" ut från väggen.
                                      Betsad,fanerad mdf som jag sågade till 8cm bredd
                           Den går ända ner till golvet och är sen skruvad i madrasserna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar