torsdag 14 februari 2013

Många hjärtan till er

Så här på Alla hjärtans dag vill jag passa på att slå ett slag för Fredrik, BACKMAN alltså, å har ni inte hör talas om honom så är det dags. Den mannen kan verkligen ge ord och beskrivningar på kärleken till sin fru och sin son.
LÄS BARA DETTA 

Bara ett av alla bra exempel.
Har precis läst hans bok "Saker min son behöver veta om världen" (läs den) så rolig och så bra. Finns många anekdoter och citat som jag skulle vilja dela med mig av från den men det är svårt att välja.

Ett som jag tyckte om och som jag tar som en riktig kärleksförklaring:
Hans råd till sonen vad gäller manlighet och vad som anses manligt.

"Skrik aldrig kärring åt någon i en innebandyhall som om det var en definition av svaghet. En dag kommer du hålla en kvinna i handen medan hon föder ditt barn och då kommer det få dig att skämmas mer än du skämts för någonting annat i ditt liv"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar