söndag 20 oktober 2013

Varde ljus, egenhändigt gjorda lampor

Höstmörkret gör sig påmind och då även avsaknaden av ljus inne.
Kommer ni ihåg de här.
fynd jag tidigare gjort på en utförsäljning, nu kom de till pass.
Skärmarna till bordslampor skulle bli taklampor

Det började med plissering.... mycket veck blev det, 
i ett tunt polyestertyg (inga kommentarer tack)

 sydde fast vecken uppe och nere för att sen sy ihop till en tub. 
Efter MYCKET trixande med att få vecken snygga på toppen av skärmen
 insåg jag att jag var tvungen att minska lite på tygmängden. GÖR OM gör rätt.

Efter några timmar fick jag till det och det avslutades med en liten
platta av tyg och vliseline.
 då återstod nederkanten .

 Lite DIY på elektronik fronten

fixat å klart...
Eller inte , jag hade ju en skärm kvar att göra.

 Den gick dock betydligt snabbare att göra 
då jag nu kunde kalla mig proffs i ämnet

Resultatet blev jag riktigt nöjd med och ett mörkt hörn fick sig lite ljus.

1 kommentar: