onsdag 30 november 2011

Köksrenovering del VII

Jobbet går vidare. Köksön fick en baksida. Vi skruvade upp en 6 mm gipsskiva och för att få ett snyggare och hållbarare avslut i nederkanten skruvade vi dit en list som man i vanligt fall använder som avslut på kakel. Fiffigt va!

 Sen var det bara att tapetsera och skruva  en täckskiva på gaveln.
Nu kan jag designa om köket enkelt med ny tapet flera gånger om året om jag vill.
Längtar till jag får den rätta skivan så att det blir helt klart.
Nu ska jag ut och leta kakel igen.  Wish me luck.

3 kommentarer:

  1. Hejsan,
    vad härligt med en köksrenovering. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och badrumstävling som pågår just nu. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera
  2. Det blev riktigt snyggt med tapeten där :)

    SvaraRadera
  3. Så praktiskt att ha tidningen på väggen. Snyggt också =)

    SvaraRadera