söndag 16 september 2012

Toalett renovering

ÄNTLIGEN fick man tummen ur..
För ett halvår sedan köpte jag en TAPET som jag skulle sätta i vår lilla toa men den har bara legat som hyllvärmare i väntan på lusten.
Det hela började egentligen med att Jula hade flyttrea 50% förra veckan och då passade vi på att fynda inredning till vrakpris, då fanns den där, och sen var det bara att sätta igång.
                                                        
                                                            Lite före bilder
                   
                Ja, jag erkänner det är JAG som för tio år sedan tyckte att detta var passande
                                      Blommig tapet, grön matta med matchande kakel!!


                         Nej in i 2000- talet en tonårs toa åt barnen som regerar på övre plan

                   Det lades golv (ett billigt klick golv från Rusta fick duga) tapetserades,
                                                           och kaklades

                          Och jag snickrade ihop en hylla/bakstycke till den nya spegeln
                                Resultatet blev väl mottaget och jag är riktigt nöjd själv.
                                          Lampan heter Musik och kommer från IKEA
                                               Tapeten ser ut som lappade jeans
                                              från Midbecs kollektion Hip and Fun
               
                I denna nisch var det förut en lucka till kattvinden som vi tidigare omvandlade 
                        till en liten hylla som är lätt att ta bort om man behöver komma åt.
                                                            Nytt å fräscht
                                                       
                                                     Projekt toalett. Check !

2 kommentarer:

  1. Hej pyssliga mamman!

    Jag har en liten fråga, du som är utbildad sömmerska, å allt.
    Hur ökar man ärmvidden i t ex en skjorta om ärmen är för trång i förhållande till ens egna mått.
    Har lite gäddhäng förstår du och när inte mönstret räcker till för den största storleken, hur gör man då?
    Vill så gärna sy en linneklänning med ärm, allt går bra ända tills jag kommer till ärmen... det slutar alltid med att det blir en ärmlös tunika/ klänning.

    Hoppas på svar

    //Helena i Dalarna

    SvaraRadera