söndag 30 september 2012

Bara att ta fram jackorna igen

Vädret blir kallare och kläderna i garderoben byts ut mot varmare plagg. Då jag legat lågt på syfronten en tid tänkte jag visa vad jag sytt sen tidigare under åren.
Plagg som fått titta fram i höstvädret.

                               En kort modell av en ull stuv med puffiga ärmar och hög krage

                                   En riktigt varm duffel  fodrad med bla shetlandsull
                                                 med roligare knäppning

 Hatar att det drar om halsen därför föredrar jag höga kragar även denna gjord av en stuvbit från Ohlssons
                       asymetrisk knäppning, krage och ficka är kantad med sammetstyg

                                      
                              En sportigare variant "koft-jacka", skön att ha under täckvästen,
                           
                                        där jag kantat huva och ärm i lite grövre mudd
                                   

Även maken har fått sig ett sytt plagg denna är gjord i samma tyg som min duffel ovan.
Alla plagg har ett innerlager av shetlandsull ett suveränt material som är tunt och smidigt och värmer som bara den.


 Den här jackan är mer sommar/vår perfekt reseplagg som men lätt tar med och inte tar nån plats.

 Har använt mig av samma mönster som koftan tidigare en favorit som jag ändrar på eftersom
                                              


                       Har börjat skissa på en ny jacka får se om den får plats i garderoben

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar